Clubracers van
MC-Sprang-Capelle
 
 Homepage
 Club info
 Foto album
 Actie foto's
 Nieuwtjes
 links
 Bike's&Babes
 Hyves
 Racing


 

Racers van MC-Sprang-Capelle
 

Weer een nieuwe pagina op de site,

Zoals je op de pagina actie foto's kan zien zijn er binnen onze club diverse personen welke regelmatig op het circuit te vinden zijn.

Enkele maanden geleden stonden er op het motoforum 3 wegracers (Yamaha R6 ) te koop voor op het circuit.

Enkele leden welke al regelmatig op het circuit te vinden waren, hebben een bod gedaan op deze motoren, en uit eindelijk gekocht.

Na een keer te hebben gereden heeft al een persoon afscheid genomen van zijn Yamaha R6, niet gek ook als je anders altijd over het circuit heb gereden op een Yamaha R1.

Nee dit is het net niet was de reactie van Homber John, in de wintermaanden druk aan het zoeken geweest naar een motor welke wel aan mijn verwachting zal voldoen.

 

Uit eindelijk is hij uitgekomen bij een Kawazaki ZX10RR, de andere jongens gaan hem proberen bij te houden op de R6.

Op deze pagina gaan we verslagen en foto's plaatsen van alle ervaringen van onze leden op het circuit.

 

 
 
Mail je verslagen en foto's naar

info@mc-sprangcapelle.nl

 

 

 

 

Racenieuws
 
 
 

 

John         02 April 2008 21:25

Op 29 maart stond de 1e circuitdag gepland,wel vroeg in het jaar,maar je kunt er niet snel genoeg bij zijn.

Heel de week de weersverwachtingen in de gaten houdend vlogen de dagen voorbij tot die 1e dag,het weerbericht was heel gunstig in noord Belgie,15-16 graden en veel zon.

smorgens om half zes stond ik alweer klaar om met de reis naar circuit Zolder te beginnen,met de aankomst van 1e rijder Albert en 2e rijder Wim begonnen we aan de tocht naar het circuit,hoe verder we in belgie kwamen des te mooier het weer werd.

Om om ongeveer 7:00 uur op Zolder aangekomen te zijn haasten we ons naar de technische keuring omdat we zo snel mogelijk de motoren moesten voorzien van bandenwarmers,ja jullie lezen het goed bandenwarmers,want met temperaturen van ongeveer 8 graden in de morgen moet je ervoor zorgen dat je banden tijdens die 1e sessies goed warm zijn om optimaal te kunnen genieten van de rondjes op dit machtige circuit.onze 1e sessie stond gepland om 9:40 uur,na onze motoren warm gedraait te hebben was het tijd om onze pakken aan te trekken,na dit gedaan te hebben wilde we naar de pitbox rijden vanwaar er gestart zou worden,maar de motor

 

van wim wilde niet meer starten,1e rijder albert en 3e rijder en monteur Homber John hadden geen tijd meer om te wachten en haaste zich naar de grid,de 1e sessie was even aftasten voor Albert en mij want Albert was voor de eerste keer sinds tijden weer ingedeelt in de snelste groep,en ik moest toch even wennen aan mijn nieuwe racer,na ons lekker ingereden te hebben reden we terug naar onze pitplaats,waar bekent werd dat Albert zijn 1e waarschuwing al had gehad,hij had al moeten tekenen voor te veel lawaai,geen best begin dus voor Albert,de motor van Wim deed het nog steeds niet,en waar ook vervolgens de motor van Albert het ook begaf.

 

 

ik als 3e rijder en monteur was genoodzaakt mijn kennis over motoren uit te voeren op deze 2 R6jes,na wat speurwerk waren de defecten van de 2 R6jes gevonden en verholpen en liepen ze weer als een zonnetje.

De 2e sessie verliep wat beter dachten we na terug keer,maar Albert had voor de 2e keer moeten tekenen en wim voor de 1e keer,zo was de lol er gauw vanaf omdat Albert ondertussen kon inpakken en wegwezen,maar uit sportiviteit bleef hij.

De 3e sessie verliep veel beter dan de eerste 2 tenminste voor mij want na terugkeer bleek ook Wim weer te hebben moeten tekenen dus voor hem was het ook afgelopen voor die dag.

Albert mocht van mij een sessie rijden met de transponder en nummer van mij ,al wachtend naast de baan keek ik of ik Albert voorbij zag flitsen maar niks tot ik op de achtergrond Albert naar de pitsplaats zag terugkeren,ten eerste dacht ik dat ze hadden gemerkt dat dit nummer en transponder niet bij deze motor hoorde maar wat was het geval,de stuurdemper was losgetrilt en die was vast gaan zitten voor in de kuip,maar goed dat dit gebeurde op de grid,was dit op het circuit gebeurt dan zou Albert een van de vele zijn die die dag horizontaal hadden afgesloten,na dit weer verholpen te hebben was ik weer aan de beurt,ik vloog werkelijk over de baan en stoof alles voorbij tot ik vrijbaan had en ik mezelf lekker kon uitleven resulterend in een 1:50,maar ik wilde die dag toch richting de 1:47 omdat ik die tijd ook op mijn R1 had neergezet.

De een na laatste sessie was voor albert en die verliep heel goed,ik had even zijn tijd gemeten en kwam uit op een 2:00,moe en voldaan keerde Albert terug naar de pits waar ik klaar stond voor de laatste sessie voor die dag,de bandjes hadden die dag veel geleden dus een 1:47 voor mij zat er niet meer in die dag.

Al met al was het toch een leuke en gezellige dag,en voor wim en Albert is er werk aan de winkel.

Nou jongens bedankt voor de gezellige dag en veel plezier op 18 april op zandvoort,ik ben weer van de partij op 2 mei.

 
 
John         27 Maart 2008 21:04:48
hij geeft zaterdag droog weer op in belgie,dus dat word gummen,kijken op hoeveel rondjes ik die R6jes kan zetten.
Jongens tot zaterdag en laten we er weer een mooie en leuke dag van maken.
 
Wim          26 Maart 2008 22:24:19
zaterdag geet ut looz ,we gaan eindelijk weer racen op zolder als het redelijk weer is
de r6en en kawa zijn er weer klaar voor ,bandenwarmers er op om de boel op temperatuur te brengen
Kom zaterdagavond naar de witte brug om het verslag uit 1ste hand tehoren
Tot zaterdag team boys
John         17 Februari 2008 12:42:00
We zijn op het moment onze motoren aan het klaarmaken om op 29 maart aanstaande weer van start te gaan met een reeks van ongeveer 10 circuitdagen in binnen en buitenland.
Er moesten wat dingen vervangen worden op de zx10rr om een heel seizoen lekker te kunnen gassen,zo heb ik de rempomp vervangen door een 19mm radiale rempomp van Braking,ook heb ik een nieuwe 520 raceketting incl. tandwielen op de kawa gelegt is hij naar Goes geweest voor een motorische update bij Ruud Frederiks(standaard 162pk op het achterwiel,daar moet het dit jaar wel mee lukken dacht ik zo).
dus binnenkort wat testjes doen hier in de polder en knallen maar.
Dus ik zou zeggen kom maar op jongens!!!!!!!!!.

 

 

 

 

 

 

 
 

 

 


 


Foto's

 

Dit is de motor van Homber John waarop hij een gooi gaat doen naar het nieuwe rondenrecord op Assen, Zolder en Zandvoort.